Atrybuty graficzne

Atrybuty graficzne pozwalają na ustawienie parametrów rysowania elementów na mapie. Program posiada szablon domyślny i domyślnie skonfigurowane właściwości rysowania.

Celem istnienia atrybutów graficznych jest wsparcie przy rysowaniu, dzięki któremu po wybraniu odpowiedniego paszportu z listy rozwianej na pasku rysowania, automatycznie wybrana zostanie też warstwa i domyślny element. Dzieje się tak gdy na pasku narzędzi rysowania aktywowana jest funkcja Użyj definicji szablonu . W sytuacji, w której dla danej warstwy zdefiniowano kilka elementów lub dla danego elementu zdefiniowano klika warstw, zaproponowana zostanie pierwsza z nich. Program nie wymaga od użytkownika, żeby stosował się do ustawień proponowanych przez szablon graficzny. Może on samodzielnie wybierać typ elementu oraz warstwę. Wówczas należy opcję  wyłączyć.

W celu wyświetlenia typów paszportów wybieramy odpowiednią branżę. Następnie dla każdej branży mamy listę paszportów do których dodawać możemy atrybuty graficzne elementów. W celu zdefiniowania nowej warstwy dla wybranego paszportu klikamy przycisk . Następnie wybieramy typ elementu oraz skalę (patrz podr. Skale) – brak wyboru skali będzie skutkować obowiązywaniem ustawień dla całego zakresu skali.

Następnie wybieramy odpowiednie atrybuty dla danego typu elementu czyli np. kolor lub styl polilinii. Zmiany zapisujemy przyciskiem . Usunąć zaznaczoną warstwę możemy przyciskiem . Odświeżyć listę możemy klikając .

 

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą obsługę na naszej stronie. Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na pliki cookie.
ZAPISZ